Niek en Wies in India

Van Chennai tot Salem

Voor iedereen dieWies gezien had afgelopen week; het vliegen ging hartstikke goed! 'The other Boleyn girl' gekeken endat is wel een aanrader! Voor iedereen die Niekgezienhad de afgelopen week; hij is nogsteeds niet verbrand.

Aankomst in Chennai

Bij aankomst op Chennai International Airport werden we door een grote menigte mensen onthaald. Gelukkig stonden er hekken die ons scheiden van de rest en konden we een taxi vinden naar ons hotel. De Wood Road was een bekende van de chauffeur maar eenmaal daar in de buurt aangekomen bleek dat hij eigenlijk geen idee had waar het moet zijn. Met wat aanwijzingen van mensen op scootertjes, zijn we veilig en wel om 2 uur lokale tijd aangekomen in onze A/C room. Volgens de Lonely Planet zijn de kamers met fraaie details bewerkt, we denken dat ze de blauw geverfde tegels in de badkamer bedoelen.

Na een goede nachtrust zijn we naar Spencers Plaza gelopen. Dit is een gigantisch winkelplaza met veel merk- en merkloze winkels. Met een ontbijt van de Subway is het rustig wennen aan dit land. Een van de winkels hier had zonder schaamte de greatest hits van de Vengaboys naast drie verschillende uitgaven van Mein Kampf liggen. Wat een topcultuur exporteert Europa toch. En nee, Ton en Sander, we importeren geen illegale boeken voor jullie voorraad historische werken ;-).

Geld halen baarde wel even watzorgen. Volgens de winkeliers is er maar een ATM maar die accepteerde onze kaarten niet (alleen Visa), maar bij het horen dat er ook nog een ABN Amro ATM was, werden we gelukkig. Weliswaar een niet meer bestaande bank, maar dat mocht de pret niet drukken.

Met cash op zak, konden we een heus Indiaas voetbalshirt kopen (Niek is happy!!), een prepaid sim abonnement regelen en 's avonds op een rooftop dineren met Tamil gesproken Hollywood films voor de romantische touch.

Naar Salem

Maar omdat Niek zich weer ten volle realiseerde dat Chennai echt een vieze grote stad is (met druk verkeer, zwervers, hitte en stank) en Wies het daar wel meeeens was, hadden we besloten de eerste trein naar Salem te pakken. En we hadden geluk, binnen een half uur zaten we7 uur lang te genieten van het landschap dat aan je voorbij schiet. Vooral de bergen die uit het niets aan de horizon omhoog schieten met de vele palmbomen op de voorgrond, zijn adembenemend.

Het eten hier valt best mee volgens Wies, al heeft ze liever de chapatti's zonder peperpruttel (of peperblerf, zoals ze aan de Getfertweg zeggen). Ontbijt doen we nog rustig aan met de niet spicy zaken. Temperatuur: tsja, ooit in Burgers' Bush geweest? +nog wat graden. Door alle indrukken die je opdoet ben je 's avonds zo moe dat je een gat in de dag slaapt.

Nu gaan we contact opnemen met George. Best wel spannend om hem na 4 jaar weer te zien.

Tot slot, willen we iedereen die ons reacties stuurt, bedanken. Leuk om te lezen, het legt natuurlijk wel wat druk op goede verhalen :-)

Marit

Oh klinkt goed! ik wil ook wel moe worden van allemaal nieuwe indrukken :) nog eventjes.... Geniet ervan!

Heleen

Hoi Wies,

Leuk om jullie eerste verhalen uit India te lezen! Ik heb wel vaak aan je gedacht hoor, of al je lijstjes en voorbereidingen je geholpen zouden hebben bij een goed begin van je reis. Zo te lezen wel! Heel veel plezier daar, geniet ervan! Marit en ik zitten nog een paar dagen te rillen van de kou onder de airco in de bieb, en dan is het ook voor ons vakantietijd.. :) Heerlijk. Dikke knuffel en veel plezier!

Liefs, Heleen

Anne

Leuk verhaal! Hoewel ik nooit in Chennai ben geweest (alleen west en noord india) kan ik me alles goed voorstellen; de mensen, het eten, de eerste indrukken, de temperatuur...zou zo weer terug willen! Maar voorlopig zal ik me tevreden stellen met het lezen van jullie avonturen. Veel plezier bij het oude gastgezin!

Corry

Ben blij te horen dat de reis achteraf meegevallen is (ik had het genoegen Wies net voor vertrek nog te zien), dat het eten meevalt (kan ze tenminste niet door het sleutelgat bij terugkomst), en dat Niek niet verbrand is (daar heb ik voldoende ervaring mee om te weten dat dit zijn humeur ten goede komt). Ben erg benieuwd naar George en zijn gezin. En laat de druk op goede verhalen maar hoog blijven, omdat wij daar net zo van genieten als jullie van onze reacties, dus tot schrijfts (of bels). Liefs, Corry

Toon

Klinkt echt awesome :) Heb van al die plaatsen dus echt nog nooit gehoord - blijkbaar heeft Chennai toch niet echt die Indiase allure meegekregen, en Salem doet me alleen maar aan heksenverbrandingen denken in the USA.
Tof om te horen dat alles gewoon goed gaat, leuk om te horen dat je weer bij je oude gastgezin langsgaat.
In het kort, hier in Nijmegen zijn de zomerfeesten in volle gang; vanavond vuurwerk en doordrinken dus :D

En als je wilt kan ik wel een link sturen naar totally unrelated people en tegen ze zeggen dat ze moeten reageren. Gewoon om de druk wat te verhogen ;)

Truus en Jan

Hallo dan,jah wij vinden het ook leuk om jullie verhalen te horen.
Doe je best,en geniet ervan,erg veel plezier.

Groeten uit Didam

Deconynck Ivan

Wij gaan terug naar India (Chennai) op 4jan tot 12feb heb je wat tips voor logement en of Thinks to do a.u.b.