Niek en Wies in India

Een lange maar prachtige tocht naar Mabs

Van Trichy naar Chennai kun je vliegen. Niek moest bij die gedachte even lachen om zich later pas te realiseren dat een afstand van 8 uur met de trein is. Mahabalipuram, het doel van onze reis, ligt op steenworp afstand.

Op het busstation van Trichy hadden we echter direct geluk. De bus naar Pondicherry stond al klaar. Tenminste dat roepen ze om maar dat blijkt., als de bus eenmaal rijdt, natuurlijk niet het geval. Deze bus gaat niet verder dan het dorp Villupuram. Maarja, er is geen weg terug dus dat doe je dan maar. Na wat speuren op de kaart blijkt dit op de weg naar Chennai te zijn en dus kan deze bus ons helemaal tot Chengalpattu brengen,op zo'n 1 uur van Mabs (zoals het liefkozend wordt genoemd). Maar we waren de buszonder drinken in gesprongen en overal waar we in de buurt van water kwamen reed hijdoor. Net op het moment dat we het echt gehad hadden, stopten we. Een halve liter in een teug!!

De aankomst in Chengalpattu was iets anders dan verwacht; bij een afrit vande snelweg. Gelukkig waren we zo slim geweest om de receptionist van het vorige hotel te vragen 'Mahabalipuram' in het Tamil op te schrijven en zo konden we de weg vragen. Na een wandeling van 1 km doordit dorpje kwamen we bij een school aan. We denken dat er duizenden kinderen op moeten zitten want de straten zagen blauw van de uniformpjes. En natuurlijk als mieren om ons heen rennen. En zwaaien en handjes schudden en gedag zeggen. Niek had zijn foto van schattige schoolkinderen nog niet genomen; zwak uitgedrukt, maar dat is hier wel gelukt.

Aangekomen op het busstation bleek dat wij niet de enige waren die een bus nodig hadden. Door de vele Indiers die aan zijkant van de bus hingen, reed de bus in 45 graden stand. En de echte waaghalsen hadden al een lekker plekje bovenop de bus genomen. We besloten nog wel even te wachten... Uiteindelijk hebben we een bus genomen waar we konden zitten. Weliswaar met onze tassen op schoot en daardoor 10 cm zicht.

Mahabalipuram is onze laatste stop waar we gaan genieten van zee en strand. Ook is er nog genoeg te bekijken want dit stadje staat op de Unesco lijst. We vermaken ons dus nog wel.