Niek en Wies in India

Zon, zee & strand

We hebben het al gezegd, maar Mahabalipuram is onze laatste stop. Naast de bezienswaardigheden die er genoeg te vinden zijn, is dit dorp vooral bekend bij toeristen als een rustpunt. En na alle indrukken die we de afgelopen weken hebben opgedaan is die rustwelprettig. De 'regelmannetjes'hebben plaatsgemaakt voor tientallen toeristenshops met allen dezelfde artikelen; granieten beeldhoudwerken wat een plaatselijke specialteit is en vaak veel te wijde hippie broeken en T-shirts die Fransen natuurlijk ook echt dragen ;-). En allemaal verzoeken ze je een kijkje te nemen, want gek genoeg geldt in India 'looking is for free'. De 'eetschuurtjes' waar je de rekening al krijgt voordat je nog maar een hap van je eten hebt geproefd hebben plaatsgemaakt voor restaurants waar elke vorm van peper vermeden wordt omdat toeristen daar niet van zouden houden (Niek mist ze echt!!). Geen zogenaamdefruit juices met veel te veel suiker en melk(meer een milkshake dus) maar drankjes waarvan je de versheid echt proeft. Black coffee!! Kortom, een ander India.

En omdat we hier voor onze rust zijn en we nog genoeg dagen hebben, doen we alles op halve kracht. Met een temperatuur van 32 graden is dat ook niet meer dan normaal. Zo hebben we op de eerstedag 500 meter van hotel naar strand gelopen, vervolgens 250 meter van strand naar restaurant om vervolgens weer 250 meter van restaurant naar hotel te hebben gelopen. Zwaar vermoeid besloten we maar eens goed uit te slapen. De volgende dag waren we fitter en hebben we in de kokende hitte de grotten, tempels en rotsen bekeken waar dit stadje zo bekend om is. En voor vandaag staan de vijf ratha's op het programma wat op ongeveer 2 km lopen ligt.

Aangezien gister de laatste dag was dat we gebruik konden maken van onze Indiase prepaidtelefoonkaart hebben we de familie George nog maareven gebeld. Leuk om zo'n laatste keer de stemmen te horen. Sam begreep er helaas niets van. Zijn eerste vraag was of we morgen of overmorgen langs kwamen om te spelen. Blijkbaar dacht hij dat we al die tijd in Salem waren en niet langs wilden komen. Nadat Wies had uitgelegd dat we naar huis gingen, vroeg hij'to your hotel room?'.Wat een heerlijk menneke is het toch!

Jolet

He hoi, nog even een berichtje want ik denk dat dit tevens de laatste verhalen/foto's zijn geweest die ik voorlopig lees/zie.
Zo'n dagje niks-doen klinkt toch ook wel lekker hoor, jullie zijn wel bikkels met die vele uitstapjes! Maar goed, je komt ook niet dagelijks in India natuurlijk (vierjaarlijks...?!). Geniet van de laatste dagen rust, de aapjes, de details, de mensen en van elkaar natuurlijk!
Wij vetrekken morgen ook naar het 'verre' oosten, hmmm ja, Boedapest/Slovenie dus. Het beeldenpark gaan we zeker zien en verder hebben we nog geen plannen gemaakt! Zijn jullie toen trouwens ook nog in een badhuis/kuuroord geweest? Aanrader...?
Nou tot snel weer, ik hoop 5 september (dan vier ik mijn verjaardag)?!
Dikke kus

Loes

Die beelden zien er bekend (en mooi!!) uit!
Heb je je toekomst al laten voorspellen door een papegaai op het strand daar? erg leuk (al heb je wel een translater nodig) maar niet meer dan 10 Rs voor betalen :) Als ik me goed herinner werd me verteld dat ik met een rijke man zou trouwen en vijf kinderen zou krijgen, 3 jongens en 2 meisjes.... Wat ze al niet denken dat je wil horen :P
Geniet nog van jullie laatste daagjes!!

Robert-Jan

Nog even wat zon, zee & strand,
klinkt alvast heel goed!

Geniet nog even van de laatste dagen!