Niek en Wies in India

George, Vimala en Sam

Gister was het eindelijk zover. Best wel spannend om zo'n telefoontje te plegen, maar George wist mijn stem direct te herkennen en zou er met 45 minuten zijn. Op dat moment namen wij zitting in onze stoelen op de hotelkamer om een goed boek te lezen want dit kon weleens langer gaan duren. En dat bleek ook zo, na 1,5 uur (!!) kwam George zonder enige vorm van schaamte ons ophalen. Het regende, en dan kan je niet over straat. Die smoes zouden wij in Nederland ook eens moeten proberen, dan hoef je nooit meer op tijd te komen :-)

Het weerzien was goed waarop we al snel een eerste bezoek aan the head office of CST brachten. Niek heeft altijd gedacht dat de vrouwen daar erg verlegen waren maar Wies heeft ondervonden dat je in India een vrouw moet zijn om met vrouwen te praten. Zij was dan ook prima in staat de meegebrachte (en door de warmte heerlijk gesmolten) stroopwafels uit te delen aan alle aanwezigen. Ondertussen konGeorge mij vertellen dat Wies goedgekeurd is en wist hij binnen een paar seconden het verhaal op het huwelijk van Christelle en Gijsbert te brengen. Alsof ik de hint nog niet begrepen had, vertelde hij daarna in geuren en kleuren hoe goed ik destijds op de kleine Sam heb gepast. Dat Wies maar weet dat ik goed met kinderen om kan gaan.

The office

Het kantoor van CST is echt heel mooi geworden. In mijn herinnering was het een soort klein gymzaaltje waar 1 bureau, stoel en een soort van computer stond. Nu is het dezelfde ruimte verandert in een heus kantoor, met een aparte kamer voor de director en project manager. En er pronken 7 computers met XP en flat screens. Ook hebben ze een heus 'front office' voor de 'public relations'. Net zoals in Nederland, voegde George eraan toe. Die pc's worden nu ook veel gebruikt; in een hoek zat de boekhouder in stilte te werken aan financiale overzichten en de field officers (zeg maar de begeleiders van de vrouwen bij het besteden en terugbetalen van de leningen) vullen hun administratie aan. De project manager was op dat moment de wekelijkse updateaan het geven voorde field officers (waarvoor sommigen zelfs 70 km hebben gereisd). Later deze week, zal ik er hopelijk achter komen hoe alles gaat. Maar de eerste tekenen zijn erg goed!!

Dinner

Die avond hebben we samen met George, Vimala (zijn vrouw) en Sam (hun zoon van 5) gegeten in een luxe restaurant met een mooie tuin als entree. Daar hebben we gezellig kunnen kletsen en bijpraten over alle gebeurtenissen in Salem en Nederland. Kijken naar Sam is als kijken naar vuur; hij kan geen moment stil zitten! Na het eten hebben we nog een bezoek gebracht aan het huis van George. Een ware gedaantewisseling: 'mijn' oude kamer heeft ramen waardoor de regen niet meer zomaar naar binnen giet, de badkamer heeft nu een deur wat Peter en ik ook wel handig gevonden hadden, de tuin heeft een overkapping en vans overal en een tweede TV voor in de tuin. Gaaf omte zien, good to be back!!

Groetjes Wies en Niek

Reacties

Reacties

Jolet

Klinkt super zeg!!! Lijkt me wel heel gaaf voor je alles en iedereen weer (veranderd!) terug te zien, en voor Wies leuk om eindelijk een plaatje te hebben naast alle verhalen!
Heel veel plezier daar, succes met de warmte (gewoon blijven smeren he Niek ;-) !), het scherpe voedsel (al een waar indiaas ontbijtje gehad?) en geniet van de cultuur!
Hier in Nederland gaat alles goed hoor, het wordt druilerig vies weer maar gelukkig zit ik de komende weken nog wel opgesloten in een leeg kantoor...;-p
Daag daag

Corry

Wat leuk om te horen dat er in the office zoveel goede veranderingen hebben plaatsgevonden. Dat is een teken dat het goed gaat met het microkrediet project.
Zo te horen is de situatie bij George thuis ook verbeterd. Hoe is het eigenlijk met het zusje van Sam, daar heb ik je nog niet over gehoord?
Niek, ben blij te horen dat je er duidelijk van geniet om weer daar te zijn en dat Wies in de smaak valt, daar kijken wij natuurlijk niet van op. Geniet maar lekker samen en geef je ogen goed de kost. Liefs

Carlijn, Job en Kaj

Al moet ik zeggen dat ik hier in het Spaanse Tarragona niets te klagen heb, ik ben toch een ietsiepietsie heel klein beetje JALOERS!!!

Wow! Klinkt echt zo fantastisch en weer helemaal bekend. Wat gaaf dat er daar zo´n ernorme ontwikkeling heeft plaatsgevonden. En zo heerlijk reizen met de trein he? Vooral omdat die niet al te hard gaat en de wind zo lekker tussen de tralies doorkomt, ik zie het gewoon weer helemaal voor me...

Ik hoop dat jullie van deze gave verhalen blijven schrijven, dan wissel ik de Spaanse zon af en toe even in voor stukje India!

Geniet ervan en drink genoeg Lassi´s op de rooftops!

Dikke kus van ons alle drie!

Ruud

Haha, die papa Niek ;-)

Have fun daar in India!

Jos

Heej Wies en Niek!

Geweldig dat jullie het zo naar de zin hebben! Geniet vooral zo door zou ik zeggen :-)

Wies: ik heb HP7 uit! :-D Ik heb de laatste 100 bladzijden al 3 keer gelezen haha. Waanzinnig! :-D

Renske

Hey!
Wat supergaaf om de verhalen te lezen. Heel veel plezier en flink genieten de komende tijd. Ik zie alweer uit naar de volgende verhalen!
Qus, Renske

Gaby

Hoi wereldreizigers!
Een berichtje uit het nu nog regenachtige en grauwe Groesbeek (komt als het goed is woensdag positieve verandering in :) Jullie temperatuurtje klinkt echter ook niet erg aanlokkelijk (klinkt eerder als ieder uur van t-shirt verwisselen ;) Maar voor het landschap zou ik wel daar willen zijn! (En natuurlijk om te checken of die 17e-eeuwse Duitser, van wie ik het reisverslag heb moeten lezen, India goed beschreven heeft, vooral de gruwelijke details zoals beestjes die onder je huid kruipen... geintje ;)
Denemarken was ook erg mooi, helaas ook wat regenachtig en bewolkt, waardoor we al snel het weerbericht onder de knie kregen ;) Legoland was gaaf :) En ik heb er weer een HP bij! (was geen hint ofzo :D hihi
Geniet van al het moois daar. En succes met het project. Maar vooral heel veel plezier!
Liefs & xxx
Gaby

Rick

Dat je het maar weet Wies, Niek is erg goed met kindertjes!

We wachten allemaal op groot nieuws :-)

Bram

Ik weet nog goed hoe Niek als klein jongetje zei dat ie later 8 kinderen wilde. Shantaram!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!