Niek en Wies in India

Start van de reis

Na een -best moeilijk- afscheid in Salem zijn we met George naar de Hoganakkal Falls gegaan (op de grens van Tamil Nadu en Kerala).Jullie zijn vast wel eens in de Efteling wild water baan geweest; nou hier is ie in het echt! Ronde bootjes, watervallen en er half onderdoor varen maar! Gelukkig ook strand en kleine watervalletjes, en, de specialiteit, een ayurvedische massage! Ik (Wies) werd niet gekraakt, maar vond het best heftig; je zit op een krukje en alles wordt stevig door elkaar geschud. Met liters olie :) Daarna het water in met de olie druipend uit ej haar. De bedoeling is dus dat de visjes die er zitten aan je gaan sabbelen en samen met de olie losse huidschilfers opeten.. En als ik iets gruwelijk vindt, dan is dat wel beesten die aan je sabbelen! Daar kom je pas halverwege het water achter want niemand heeft je dit verteld.. Dat is schrikken! Dus met zo min mogelijk water en met behulp van de massagelady toch alle olie afgespoeld en alles schoongewassen.

Na een heerlijke lunch en een tocht dooreen bergachtige landschap werden we in de bus naar Bangalore gezet. Een rit van 4 uur voor 3 euro (2 personen). Ongelooflijk land af en toe he? ;-)

In Bangalore kwamen we natuurlijk een dag nadat er bomaanslagen gepleegd waren aan. Heeft dat het Nederlandse nieuws gehaald? Best heftig hier nu; twee steden al getroffen en security in hoogste paraatheid. Gelukkig zijn toeristenplekken geen doelwit. Wel hebben we rondgelopen door Bangalore, hele westerse stad met een coffee day (starbucks-kopie) en KFC's die we overgeslagen hebben. Na helemaal natgeregend te worden in een van de parken, hebben we gewinkeld, dat is een droge activiteit!

Nog het vermelden waard: tegenover het hotel gegeten in de Coconut Grove, een redelijk westers restaurant MET BELGISCHE BIEREN. Voor 3 euro per flesje smaakte dit zeer goed. Met de regen waande Wies zich weer in Belgie: Nat en Straf!

Over regen gesproken; de monsoon is dit jaar iets verlaat. In heel India. Hebben wij even geluk ;-)

Heleen

Wat maken jullie veel mee zeg! Super gaaf dat Indiana Rose daar zoveel betekent, en dat jullie dat nu van zo dichtbij meemaken.

Veel plezier met jullie reis!

Myrthe

Ik heb net al jullie avonturen gelezen en de foto's bekeken, ziet er goed uit zeg! Ook fijn om te zien dat de organisatie zo goed werkt. Geniet van jullie reis en tot snel.

Lieke

wies wat zie je er prachtig uit op de foto! heel leuk om al jullie verhalen te lezen, ben heel jaloers, klinkt allemaal zo mooi. geniet er maar van!

liefs, lieke

Paula

Echt super leuk om al jullie verhalen te lezen! Mooi ook hoe jullie het land ook echt beleven....zie je toch een stuk meer dan als tourist. En fijn ook om te zien hoe blij de mensen zijn met de mogelijkheid de Indian Rose ze geeft. Ik zie jullie al helemaal daar zo gelukkig rondtoeren met z´n tweeen. Heel veel plezier nog met jullie reis!...word zelf nu ook nog enthousiaster om zelf op reis te gaan!